Soud pro lidská práva uloil České republice vyplatit 10.000 eur (asi 250.000 korun) za způsobenou újmu a 3380 eur (84.000 korun) na úhradu výloh.
 
ROZSUDEK
 
Štrasburk
 
09.02.2012
 
Tento
rozsudek nabude právní moci za podmínek stanovených v článku 44
odst. 2 Úmluvy. Můe být předmětem formálních úprav.
 
 
 
V
případě Kinský v .
ČeskáRepublika ,
 
Evropský
soud pro lidská práva (pátá sekce), zasedající v senátu ve
sloení:
 
Dean
Spielmann, prezident, 
 Elisabet
Fura,  Karel Jungwiert,  Bostjan M.
Zupančič,  Mark Villiger,  Ganna
Yudkivska,  Angelika Nussbergerová, soudci, a
Claudia Westerdiek , tajemnice
sekce , 
 
 
 
 
 
 
Po
poradě konané dne 17. ledna 2012,
 
Vynesl
tento rozsudek, který byl přijat uvedeného dne:
 
POSTUP
 
1. Případ
v aplikaci (č. 42856/06) protiČeský ČR podala
u soudu podle článku 34 Úmluvy o ochraně lidských práv a
základních svobod ("Úmluva") je rakouským státním
příslušníkem, pan František Oldřich Kinský (dále jen
"adatel"), dne 18. října 2006.
 
2. adatel
zastupuje pan J. Čapek, advokát v Hradci Králové. Česká vláda
("vláda") zastupuje její zmocněnec, pan Vít A. Schorm z
Ministerstva spravedlnosti.
 
3. adatel
tvrdil, zejména to, e neměl spravedlivý proces a e jeho
vlastnická práva se tímto způsobem byla porušena
 
4. Dne
19. května 2009 předseda pátého oddílu se rozhodl dát oznámení
o ádostiČeská vláda. Rovně
bylo rozhodnuto zkoumat opodstatněnost ádosti na stejnou dobu
jako jeho přípustnosti (čl. 29 § 1). Vláda Rakouska byli
vyzváni, aby uvedly, zda by si přáli, aby předloila písemné
vyjádření k případu (článek 36 jednacího řádu
Soudu). Neměli vyuily této monosti.
 
SKUTEČNOSTI
 
I.
OKOLNOSTI PŘÍPADU
 
5. Stěovatel
se narodil v roce 1936 a zemřel 2. dubna 2009. Dne 30. dubna
2009 alobkyně, syn a dědic, pan Carlos Kinský, informovala Soud,
e chce pokračovat v uplatňování původně zaveden jeho otcem.
 
6. Prostřednictvím
více ne sto občanských alob na určení vlastnictví
podalČeské soudy proti
státu, obcí a třetími osobami, se alobce domáhal obnovit
majetek zabaven v Československu po druhé světové válce. V
té době, alobce, osm-rok-staré dítě, údajně byl vlastník
nemovitosti. Při konfiskaci byl jeho zájmy údajně nebyla
chráněna ádnou zástupce navzdory poadavkům práva
pouitelného v té době.
 
7. Podle
vlády, celková hodnota majetku tvrdí alobkyně byla odhadnuta
policie přiblině padesát a šedesát miliardČeské koruny
(přiblině 2 - 2,4 miliardy euro).
 
A.
Řízení zahájeno před okresním soudem v Děčíně
 
8. Dne
9. října 2003, Děčín Okresní soud ( Okresní
soud ) zamítl alobu proti státu, zastoupenou
Ministerstvem vnitra, aby určení vlastnictví některých
nemovitostí, zjištění, e majetek byl řádně zkonfiskován v
roce 1945 na základě dekretu prezidenta republiky č. 12/1945
Sb. Velké mnoství archivních dokumentů bylo vzato jako
důkaz v řízení.
 
9. alobkyně
odvolání, vyhlašování, mimo jiné ,
e okresní soud opomněl vzít určité důkazy.
 
10. Dne
27. ledna 2005 v Ústí nad Labem Krajský soud ( krajský
soud ) potvrdil rozsudek soudu prvního stupně.
 
11. Dne
23. listopadu 2005, oddíl ne. 28 Nejvyšší soud ( Nejvyšší
soud ), který je zodpovědný za záleitosti
restitučních případů, pronájem a sporům o uznání cizích
rozhodnutí a odmítl jako nepřípustnou alobkyně odvolání na
právní otázky v dovolání ). Bylo
zjištěno, e nebylo přesvědčivě prokázáno, e alobce
majetek byl řádně zkonfiskován, ale v kadém případě majetek
byl převeden do vlastnictví státu, který pouíval to od té
doby. Uplatňuje své předchozí judikaturu Soudní dvůr
rozhodl, e majetek přijatý státem před rokem 1990 nebylo moné
uplatnit v občanskoprávním řízení, ale pouze za restitučních
zákonů.
 
12. Dne
18. dubna 2006 Ústavní soud ( Ústavní soud )
zamítl ústavní stínost, kdy to bylo tvrdil, e neměl
spravedlivý proces a byl diskriminován. Soud se spoléhal na
jeho postoje, zakotvené zejména v jeho názoru
ne. Pl. ÚS-st. 21/05, podle kterého civilní alobu
na určení vlastnického práva nelze pouít k obcházení
restitučních zákonů, a následně zjistil, e podrobné
argumenty zpochybňují opodstatněnost rozhodnutí byla irelevantní.
 
13. Dne
13. listopadu 2007 okresní soud zamítl alobu neplatnost odst.
aloba pro zmatečnost) prosazovalo zaujatost na
straně soudce okresního soudu, který se zabýval civilní
řízení. S odkazem na rozhodnutí ne. II. ÚS 71/06
Ústavního soudu ze dne 28. února 2006 rozhodl, e činnost
některých politiků při vytváření negativní atmosféry kolem
adatele akcí bylo nepřijatelné v systému zaloeném na
zásadách právního státu. Stejně tak rozhodl, e povinnost
uloená soudů ministerstvem spravedlnosti podává jí alobce
řízení byla v rozporu s principem dělby pravomocí mezi soudní a
výkonné moci vlády. Přesto, e neshledal, e tyto aktivity
se ohroena nestrannost příslušného soudce u okresního soudu
Děčín napadla alobkyně.
 
B.
Prohlášení politiků o případy, podala osoba
 
14. V
rozhodné době různí členové vlády a parlamentu, veřejná
prohlášení komentování na řízení zahájeném adatele. V
médiích se objevila zpráva, mimo jiné ,
na následujících tvrzení.
 
15. Deník Právo uveřejnil
článek dne 26. června 2003 s názvem "Dostál [ministr
kultury] chce svolat zasedání týkající se restituce" o
reakce politiků na rozhodnutí soudu vyhovuje jedněm tvrzení
adatele. Článek citoval pana Nečase, pak MP a
vice-prezident druhé největší strany v parlamentu, jak říká:
 
"Já
nevím, jak jsme jako zákonodárci udělat něco s naprosto šílené
rozhodnutí soudců, které naznačují, e jsou nezávislé, ale v
tomto případě nezávisle na rozumu. Ptát se zabavení
majetku osob, které byly prokazatelně nacisté jednoduše na
základě zcela formálních administrativních detailů, jako je
dokument z roku 1946 chybí razítko nebo razítko je čtverec místo
kola, vyvolává pochybnosti o myšlenek soudce zapojit. "
 
16. Dne
30. června 2003 týdeník Týden uveřejnil
rozhovor s ministrem kultury, pan Dostál, ve kterém řekl mimo
jiné :
 
"Jsem
proti pokusům vrátit majetek aktivních nacistů nebo jejich děti,
jak se stalo v případě pana Oldřicha Kinského."
 
17. Dne
2. července 2003 se internetové stránky Novinky.cz zveřejněné
poznámky několika politiků o další z adatele případech, kdy
soud rozhodl v jeho prospěch. Pan Nečas vyjádřil takto:
 
"Nemůu
pochopit, co duševní procesy členové našeho soudního systému
by mohlo jít a do dosaení takové závěry."
 
18. Dne
3. července 2003 Právo vydal
další rozhovor s ministrem kultury, ve kterém on nesouhlasil s
jejich rozhodnutí soudů potvrdil jeden z tvrzení adatele:
 
"[Z]
další soudci rozhodují podobně, pak bude muset nést plnou
odpovědnost za to, e stát bude povinen odevzdat majetek nabytý v
rámci prezidentské [] dekrety."
 
Ministr
také zmínil setkání politiků a právníků o ochraně nových
prezidentských dekretů.
 
19. Několik
politiků, včetně prezidenta a premiéra, svolal řadu setkání
mezi sebou a právníků na problematiku občanskoprávním řízení
o restituci majetku pořízeného před rokem 1948 v občanskoprávním
řízení, stejně jako odvolání podané alobkyní. Podle
zpráv z médií, e jednání vyústila v několik moností, jak
zabránit takové rozhodnutí soudů, včetně Nejvyššího soudu
poaduje sjednotit rozdílné judikatury, vydáním nových a
perfektní ke konfiskaci, přidávat novelu občanského zákoníku o
zákazu akce pro určení vlastnictví majetku nabytého státem před
rokem 1990, nebo kterým se mění ústavu ve stejném smyslu.
 
20. Dne
25. září 2003 Právo informoval
o jednání před děčínského okresního soudu v řízení, které
je předmětem této aloby. Jednání se zúčastnil také
viceguvernér Ústí nad Labem Region odst. místohejtman
Ústeckého kraje ) a člen vládní strany, který
řekl: "Nejsem tu jako politik, ale jako syn rodičů, kteří
nacisty deportován do tábor. Dnes advokát hájí potomek
nacisty. Budu dělat cokoliv v mých silách, aby se tito lidé
nedosáhnou, co chtějí ".
 
21. Dne
14. prosince 2003 týdeník Respekt otiskl
rozhovor s poslancem parlamentu a člen Výboru pro ústavní a
právní záleitosti, který říkal, e adatel nemá právo na
vrácení jakéhokoliv majetku. Na otázku, zda řešení těchto
otázek by nemělo být ponecháno na nezávislé soudy odpověděla,
e podle jejího názoru, e nebyly ovlivněny soudy, ale e
některé soudní rozhodnutí bylo špatné a e soudy jsou tak
nezávislé, jak být nezávislý na zákonech.
 
C.
Ministerstvo spravedlnosti ádostí o zprávách o adatele řízení
 
22. Dne
12. ledna 2004 ministerstvo spravedlnosti poslal dopisy předsedům
krajských soudů ádají je, aby jí poskytly informace o měsíčně
o vývoji v řízení zahájeném adatele. To, e to bylo
odůvodněné ádosti o informace z důvodu zvýšeného zájmu
sdělovacích prostředků v rámci tohoto řízení.
 
23. Ústí
nad Labem Krajský soud, stejně jako ostatní krajské soudy, tomuto
poadavku vyhověla a pravidelně předává ministerstvu údaje o
adatele řízení ve svém regionu, včetně zpráv od okresního
soudu Děčín vypracovaných soudcem s alobách podaných
adatele.Zprávy informaci o řízení, které jsou předmětem této
ádosti, ve kterém v té době, odvolací řízení bylo v řízení.
 
24. Zprávy
ze všech krajských soudů, kdy řízení zahájeného na návrh
adatele byly řízeny součástí procesní úkony provedené v
řízení, jména obalovaných, předmět sporu a jméno soudců,
které se zabývají případy.
 
25. Dne
8. července 2004 Ministerstvo informoval krajský soud, e si ji
nepřeje dostávat informace na měsíční bázi, ale jen jednou za
tři měsíce.
 
26. Dne
7. listopadu 2006 Ministerstvo informovalo krajské soudy, e to
nebylo nutné, aby tyto informace poskytnout.
 
D.
Policejní vyšetřování alobce a jeho právní zástupce
 
27. V
roce 2004 usnesením zástupce prezidenta policie, policie zřídila
speciální vyšetřovací tým s krycím názvem "Vlastnosti"
za účelem plnění úkolů týkajících se vyšetření podezření
na protiprávní kapitulaceČeský Republika je
majetkem fyzické nebo právnické osoby.Je tým činnostmi byly
komplexní vyšetření podezření, e tyto trestné činy (co
podle jejich názoru mohlo vést k finanční ztrátu ve výši
desítek miliardČeská korun)
byl spáchán.
 
28. Dne
10. března 2004 policie začala vyšetřovat adatele a jeho právní
zástupce pro podezření z podvodu. Policie uvedla, e
vyšetřování bylo odůvodněno adatele pokusy podvodně tvrdí v
občanském soudním řízení majetek konfiskován v roce 1945 podle
dekretů prezidenta republiky jako nepřátelského majetku. Mají
podezření, e v průběhu občanského soudního řízení alobce
úmyslně uvedena relevantní skutečnosti, s cílem podpořit jeho
činnost.
 
29. Blíe
neurčeného dne v průběhu vyšetřování, policie zaslala ádosti
k soudu Děčín okres a příslušný útvar Ministerstva vnitra pro
účely vyčíslení celkové hodnoty majetku tvrdí alobkyně a
získání návrhu alobkyně, a rozhodnutí soudu v jeho
případě. Oba úřady vyhověly ádosti.
 
30. Dne
27. dubna 2004, Praha-východ okresní soud, na ádost policie,
nařídil výrobu evidence dvě telefonní linky, které patří k
adatele rady od 26. ledna 2004 do 26. dubna 2004. Podle vlády,
pouze informace o telekomunikační činnosti, a sice, e časy
volání čísla příchozích a odchozích hovorů a přibliné
umístění mobilních telefonů byly vyrobeny; obsah telefonických
rozhovorů nebylo ani zaznamenáno ani zastaven.
 
31. V
dopise ze dne 26. července 2004 náměstek ředitele Úřadu pro
zahraniční styky a informace Úřad pro odst.
Zahraniční styky Informace) a naČeská zpravodajská
sluba, v odpovědi na ádost o spolupráci, informoval policejní
jednotky na starosti vyšetřování o systému správy církevních
registrů v Rakousku a způsoby přístupu k nim, aby se zjistilo
adatele rodný list. Poté, co zjistil, e přístup k
registrům byla omezena, zástupce ředitele v úvahu a odmítl
monost vyuití tajné agenty k získání předmětné dokumenty
a sdělila policejní jednotku o tom, jak stát postupuje v občanském
soudním řízení proti alobkyni, doporučuje, aby se manévr
adatele do situace, kdy by on sám byl povinen stanovit
jehoČeské občanství.
 
32. Dne
28. dubna 2006 policie vyšetřování pozastaveno s tím, e v
civilním řízení byl adatel povinen podle občanského soudního
řádu, aby sdělila všechny relevantní skutečnosti, ale pouze
těmi, kdo podporují jeho tvrzení. Skupina také uvedla, e
alobkyně zástupce neporušila své povinnosti podle článku 101
§ 1 Kodexu prosadit všechny důleité skutečnosti, protoe on
není povinen tvrdit skutečnosti podporujících protistranu. Tak,
podle tohoto rozhodnutí, alobce nemohl být povaován za úmyslně
uvedena určité informace v podvodného pokusu získat zpět majetek
v omyl soudy.
 
33. To
vyplývá z rozhodnutí, e během jejich vyšetřování policie
vysledovat dotazy adatele právní zástupce učinil s řadou
archivů a státních institucí s cílem nalézt dokumenty
relevantní pro civilní řízení. Při výslechu zaměstnanců
těchto institucí, policie také zaznamenala oblastí zájmu
adatele rady a dokumenty, ke kterým měl přístup, a
studoval. Rozhodnutí dále ukazuje, e vyšetřování
umonilo policii provést kvalifikované posouzení důkazů, které
by adatel mohl vyuít jako alobce v občanském soudním řízení
proti státu.
 
34. Dne
8. června 2006 alobce a jeho právní zástupce zjistil náhodou,
e oni byli pod policejní vyšetřování. Ani jeden z nich
nebyl nikdy vyslechnut v rámci vyšetřování.
 
35. Dne
5. prosince 2006 alobce podal právní zástupce ústavní stínost
k Ústavnímu soudu. Dovolávání se práva na důvěrnost
komunikací s klientem, on napadal výrobu záznamy jeho telefonních
komunikaci, jak je v rozporu s jeho právem na respektování
důvěrnosti telefonní komunikace podle článku 13Česká Listina
základních práv a svobod. Poadoval, aby řád Praha-východ
okresního soudu ze dne 27. dubna 2004 být zrušen, policie spis
zveřejnit a záznamy zničeny.
 
36. Dne
27. září 2007 Ústavní soud vyhověl odvolání a zrušil
objednávku za protiprávní, nařídí policii zničit všechny
záznamy o telefonních komunikací. Soud zjistil:
 
"... stát
má postavení obviněného v sadě občanskoprávního řízení z
podnětu klienta stěovatele [to znamená, e alobkyně]. To
litigates s adateli na stejné úrovni v těchto řízeních. Hájit
své zájmy, je vybaven zaměstnanců a finance ze státního
rozpočtu. Pokud trestní řízení byly uvedeny současně s
těmito řízení [občanských] ... navzdory skutečnosti, e
důvodné podezření ze spáchání trestného činu, který je
jedním z právních poadavků pro zahájení případné trestní
stíhání, neexistuje, je logické předpokládat, e stát můe
alespoň pokus o zlepšení právního postavení v civilní řízení
od získávání informací prostřednictvím orgánů činných v
trestním řízení a jeho dalších bezpečnostních agentur, nebo
dokonce pokoušet se odradit další procesní strany. Takové
jednání státem je naprosto nepřijatelné v demokratické
společnosti a zaslouí si být odsouzen ... Přestoe
trestní stíhání bylo nakonec oprávněně přerušeno v
projednávaném případě, zůstává alarmující pro demokratický
vývoj v zemi, e pozastavení došlo a po masivní a zřejmě
velice drahé a zcela zbytečné, trestní řízení, které by nikdy
nebyly zahájeny.
 
...
 
... Policie
Rozhodnutí o pozastavení šetření bylo zaloeno na čistě
právního závěru, e by bylo provedeno na bez důkazů se skládá
z 4,384 stran ... včetně materiálů nákupu prostřednictvím
právní pomoci poskytované třetími zeměmi a informace dodané
zpravodajské sluby ... Policie ... a dohled nad státní
zástupce ... by přišli ke stejnému závěru na počátku
vyšetřování []. "
 
II. PŘÍSLUŠNÉ
VNITROSTÁTNÍ PRÁVO A PRAXE
 
A.
prezidentských dekretů
 
37. Příslušné
vnitrostátní právo a praxe, pokud jde o konfiskaci majetku podle
dekretů prezidenta republiky a jeho restituce jsou uvedeny v
rozhodnutí Soudního dvora Des Fours
Walderodev .Český Republice (rozh.),
no. 40057/98, 4. března 2003.
 
B.
občanský soudní řád (zákon č. 99/1963)
 
38. Článek
101 § 1 stanoví, e k dosaení cíle řízení, jsou strany
povinny, mimo jiné , tvrdit
veškeré skutečnosti týkající se případu.
 
39. Článek
119a stanoví zásady řízení koncentrace, ale stanoví, e
účastníci řízení musí sdělit všechny významné skutečnosti,
důkazy a určit před soudem prvního stupně prohlašovat své
rozhodnutí ve věci, protoe skutečnosti a důkazy, uplatnit po
této době můe představovat Důvodem pro podání odvolání za
podmínek taxativně uvedených v čl. 205a odst. například, v
případě vady v řízení, s cílem podkopat věrohodnost důkazů,
tvořících podklad pro rozhodnutí soudu prvního stupně, nebo
skutečnosti, které mají být prokázáno, e došlo a po první
instance rozhodnutí).
 
C.
zákon č.. 201/2002 o zřízení Úřadu pro zastupování
státu ve věcech majetkových
 
40. §
1 (2) stanoví, e Úřad pro zastupování státu ve věcech
majetkových zastupuje stát, mimo jiné ,
v řízení před soudy. § 15 (1) stanoví, e úřad pod
dohledem ministerstva financí.
 
41. V
březnu 2004 přijal Evropský parlament zák. 120/2004, kterým
se mění tento zákon. Podle nově přidaných § 13a Úřad
můe reprezentovat obec reagovat v občanskoprávním řízení na
akci, která slouí k určení vlastnictví nemovitostí, nebo
jejího vybavení, získala od státu, nebo na akce pro takové
nemovitosti se být vyklidila. Tyto právní sluby jsou
poskytovány zdarma. Podle § 13d Úřad můe zasáhnout
jménem a ve jménu státu a vedle obce v takových občanského
soudního řízení, pokud má stát právní zájem na výsledku
řízení.
 
42. Důvodová
zpráva k zákonu č.. 120/2004 uvedl, e je v zájmu státu,
e majetek obcí se nezmenšila. Upozornila na to, e obce
často čelí sloité soudní řízení, například v rámci
prezidentských dekretů, ale neměli potřebnou odbornou kapacitu k
provedení takového řízení. V důsledku toho by vyuít
slueb úřadu je jediný způsob, jak mnoho obcí bránit svůj
majetek získali od státu.
 
D.
trestního řádu (zákon č. 141/1961)
 
43 .   Článek
158 stanoví, e ve fázi před zahájením trestního stíhání
policie jsou povinny na základě vlastních poznatků, trestních
oznámení nebo podněty od jiných osob a orgánů, které mohou
vést k závěru, e existuje podezření , e trestný čin byl
spáchán, k provedení všech potřebných vyšetření a přijmout
potřebná opatření k odhalení skutečností, které naznačují
spáchání trestného činu a najít pachatele a jsou rovně
povinny přijmout nezbytná opatření k zabránění trestné
aktivity.
 
E.
Ústavní soud zákon (zákon č. 182/1993)
 
44. §
72 (1) (a) stanoví, e ústavní stínost můe podat: a) Podle
čl. 87 § l (d) Ústavy fyzické nebo právnické osoby, pokud on
nebo ona tvrdí, e jeho základní práva a základní svobody
zaručena v ústavním pořádku byla porušena v důsledku
pravomocného rozhodnutí v řízení, jeho byl on nebo ona strana,
nebo opatření nebo jiné zásahem orgánu veřejné moci.
 
45. Podle
§ 72 (3) ústavní stínost musí být podána ve lhůtě šedesáti
dnů ode dne, kdy je pravomocné rozhodnutí o posledním prostředku
slouící adatele. Pokud zákon nestanoví ádné soudní
ochranu, je lhůta spustil ode dne, kdy adatel dozví o
protiprávním jednáním.V takovém případě můe ústavní
stínost nemůe být podána nejpozději do jednoho roku ode dne,
kdy k porušení došlo.
 
F.
zákon č.. 6/2002 o soudech a soudcích
 
46. §
118 stanoví, e úkolem státní správy soudů, realizovaných
ministerstvem spravedlnosti, je vytvořit podmínky pro řádný
průběh spravedlnosti, zejména pokud jde o personální,
organizační, hospodářské, finanční a vzdělávací
záleitosti, a dohlíet na , a to způsobem a v mezích
stanovených tímto zákonem, úkoly svěřené soudu, aby se
zajistilo, e jsou prováděny řádně. Státní správa soudů
nemůe zasahovat do nezávislosti soudů.
 
47. Podle
§ 123 (2) Ministerstvo spravedlnosti sleduje a vyhodnocuje vedení
řízení a rozhodnutí o vrchní, krajské a okresní soudy výlučně
z hlediska zásad důstojnosti soudního jednání a etiky a zda
řízení trpí zbytečných průtahů .
 
G.
Stanovisko Ústavního soudu ne. Pl. ÚS - st. 21/05
 
48. Plenární
zasedání Ústavního soudu konstatoval, e restituční zákony
nelze obejít tím, civilní aloby na určení vlastnictví. Stejně
tak by ochrana vlastnických práv zaniknout před 25. únorem 1948
se spustí, pokud se podle restitučních zákonů o nápravu v tomto
ohledu.
 
H.
Rozhodnutí Ústavního soudu ne. II. ÚS 71/06 ze dne 28.
února 2006
 
49. V
tomto rozhodnutí Ústavní soud zamítl ústavní stínost proti
tomuto zamítnutí jeho námitce podjatosti, pokud jde o soudce,
který slyšel jednoho ze svých civilních akcí. Ve svém
odvolání adatel tvrdil, porušení práva na spravedlivý proces
v důsledku politického tlaku, co se mimo
jiné tím, e změny právních předpisů, např.
zák. 120/2004, vrátit se judikatury vnitrostátních soudů,
veřejná prohlášení politiků na úkor alobkyně a
zpravodajských povinností uloených soudy ministerstva
spravedlnosti.
 
"Ústavní
soud ji rozhodl v několika rozhodnutí o ústavní stínosti
tým adatelem (např. ...), e činnost některých politiků
uvedených adatelem, a u jde o slovní vyjádření pro
sdělovací prostředky nebo jiné, zaměřené na vytváření
negativní atmosféra kolem alob adatele, nebo tvoří přímé
pokusy zasahovat do probíhajícího řízení, jsou nepřijatelné v
systému zaloeném na zásadách právního státu.
 
To
je ještě více to platí o činnosti Ministerstva spravedlnosti, e
Ústavní soud měl monost seznámit se se z dokumentů
předloených adatelem ... Dokumenty ukazují, e
ministerstvo spravedlnosti uloené na obecné soudy povinnost
poskytovat informace do takové míry, e to bylo neslučitelné s
principem dělby pravomocí mezi soudní a výkonné moci vlády (z
dokumentů předloených nezdá e ministerstvo sleduje cíl
zajištění řádného výkonu spravedlnosti, a to zejména v
personální, organizační, hospodářské, finanční a výchovné
domén, nebo e byl motivován snahou o prevenci nebo odstranění
průtahy v řízení nebo zajistit, aby tyto byly provedeny důstojným
způsobem a v souladu se soudními etiky - viz § 118 ve spojení s §
123 zákona o soudech a soudcích) ".
 
50. Přesto
se rozhodl, e tyto činnosti samy o sobě nemohly zpochybnit o
nestrannosti jednotlivých soudců. Bylo zjištěno, e
stěovatel nedoloil své tvrzení, e konkrétní soudce, jeho
zaujatost vyzval nebyl nestranný.
 
I.
Rozhodnutí Ústavního soudu ne. II.ÚS 99/09 ze dne 21. ledna
2009
 
51. Ústavní
soud odmítl jako zjevně neopodstatněnou ústavní stínost
alobce vyplývající z jiného souboru občanskoprávním řízení
o určení vlastnictví, týkající se pouze na své stanovisko
bez. Pl. ÚS - st. 21/05. Nepovaoval podrobně
argumenty alobkyně, která se týkala trestní vyšetřování
proti němu a jeho právního zástupce a uvádí, e s ohledem na
stanovisko, e by bylo nadbytečné.
 
PRÁVO
 
I.
adatele SMRT
 
52. adatel
zemřel dne 2. dubna 2009. Dne 30. dubna 2009 jeho syn a dědic
jen, pan Carlos Kinský, informovala Soud, e chce pokračovat v
aplikaci.
 
53. Soud
připomíná, e pokud adatel zemře při vyšetření případu
jeho dědicové nebo příbuzní mohou v zásadě pokračovat v
uplatňování jeho jménem. Domnívá se, e alobce je syn a
dědic jen má oprávněný zájem na uplatnění v jeho uitku
(vizJečius v .
Litva , ne.34578/97, § 41, ESLP 2000-IX). Soud
proto přijímá pan Carlos Kinský jako osoby oprávněné k výkonu
aplikace.